dr Jarosław Jendza
Doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki. Pracownik naukowo – dydaktyczny Instytutu Pedagogiki (Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, Zakład Dydaktyki i Andragogiki. Certyfikowany tutor akademicki oraz akredytowany praktyk tutoringu, ekspert kilku międzynarodowych „think-tanków” zajmujących się edukacją akademicką, w tym m.in.: Antifragility in Higher Education, Service Learning at Universities. Członek stowarzyszeń naukowych zorientowanych na badania edukacji akademickiej, w tym: Philosophy and Theory in Higher Education Society, Philosophy of Education Society of Great Britain oraz Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego. Prelegent na wielu międzynarodowych, a także krajowych konferencjach i sympozjach poświęconych pedagogice szkoły wyższej.
Członek zarządu międzynarodowych stowarzyszeń popularyzujących kształcenie alternatywne, w tym Montessori Europe oraz lider międzynarodowej grupy badawczej Montessori Research Group.
Jarosław Jendza współtworzy Radę Redakcyjną międzynarodowego czasopisma naukowego poświęconego edukacji – Journal of Montessori Research and Education wydawanego w University of Stockholm (Szwecja) oraz czasopisma Horyzonty Edukacji Akademickiej wydawanego przez Centrum Doskonalenia Dydaktycznego i Tutoringu Uniwersytetu Gdańskiego.
Jarosław Jendza jest autorem ponad 70 publikacji i badań poświęconych dydaktyce ogólnej oraz pedagogice szkoły wyższej, w tym monografii „Kultury Uniwersytetu” (2020). W ramach pracy badawczo – szkoleniowej wizytował uniwersytety i zajęcia dydaktyczne w dwudziestu krajach świata, wielokrotnie prowadził szkolenia dla międzynarodowych zespołów pedagogów z zakresu andragogiki (edukacji dorosłych), pedagogiki Montessori, znaczenia auto-refleksji w praktyce profesjonalnej. Od 2022 ekspert i szkoleniowiec Centrum Wsparcia Dydaktyki Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.