Już po raz czwarty w Gdańskim Uniwersytecie Medycznym odbył się Dzień Dydaktyki – uroczystość, która – dzięki inicjatywie prof. Agnieszki Zimmermann, prorektor ds. kształcenia GUMed – na stałe wpisała się do kalendarza wydarzeń ogólnouczelnianych. Wydarzenie odbyło się 14 października w auli im. prof. Zdzisława Kieturakisa Centrum Medycyny Inwazyjnej UCK, szpitala GUMed.
– Dziękuję za Waszą obecność, ale przede wszystkim chciałabym Wam podziękować za codzienną pracę. Za to, ile serca każdego dnia wkładacie w kształcenie, a także przygotowanie samych siebie do pełnienia roli przewodnika młodego człowieka w świecie studiowania – powiedziała prof. Agnieszka Zimmermann.

Główny wykład nt. edukacji interprofesjonalnej pt. Jedno zdrowie – wspólny cel, wspólne działanie, wspólna edukacja wygłosił dr n. med. Janusz Janczukowicz, prof. Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, prezydent AMEE – Międzynarodowego Stowarzyszenia na Rzecz Edukacji w Zawodach Medycznych.

Dzień Dydaktyki w głównej mierze poświęcony jest nagrodzeniu osób w konkursie Innowacyjna dydaktyka w GUMed, których w tym roku w sumie było 41. Celem konkursu jest wyróżnienie nowatorskich projektów dydaktycznych, które realizowane są podczas zajęć ze studentami. Laureatami pierwszego miejsca w kategorii zespołowej zostali: prof. Maciej Pikuła z Zakładu Embriologii, prof. Tomasz Bączek z Katedry i Zakładu Chemii Farmaceutycznej, dr Małgorzata Wachulska i dr Aneta Skoniecka z Zakładu Embriologii. Podczas wydarzenia zaprezentowali swój projekt pt. Zastosowanie druku 3D w wizualizacji prenatalnego rozwoju człowieka na podstawie badań ultrasonograficznych w nauczaniu studentów kierunku lekarskiego i położnictwa.

Laureatką pierwszego miejsca w kategorii indywidualnej została dr Izabela Rusiecka z Katedry i Zakładu Farmakologii GUMed, która zaprezentowała swój projekt pn. PharmaTikToklogy. Farmakologia w erze Gen Z.

Kolejny wykład wygłosił dr Przemysław Waszak z Zakładu Higieny i Epidemiologii z wystąpienie nt. dezinformacji pt. Edukacja przeciw dezinformacji – refleksje z projektu dydaktycznego S.HI.E.L.D. vs Disinfo.

Wręczono także nagrody studentom w konkursie ABC Interny, który organizowany jest dzięki inicjatywie prof. Tomasza Zdrojewskiego z Zakładu Prewencji i Dydaktyki GUMed.

Na zakończenie odbyła się premiera trzeciej części monografii Nowoczesna edukacja medyczna. Strategie zwiększające zaangażowanie studentów w Gdańskim Uniwersytecie Medycznym.

Wszystkim nagrodzonym serdecznie gratulujemy. Pełna lista nagrodzonych znajduje się w systemie extranet https://extranet.gumed.edu.pl/page.php/623631.