Spotkaniem integracyjnym, podczas którego uczestnicy mieli okazję lepiej się poznać i nawiązać nowe kontakty, rozpoczęła się II edycja Kardiologicznej Szkoły Letniej. Wydarzenie, które odbyło się w dniach 8-12 sierpnia, zostało zorganizowane przez Studenckie Koło Naukowe Hemodynamiki GUMed pod opieką merytoryczną prof. Miłosza Jaguszewskiego oraz dr Nataszy Gilis-Malinowskiej, we współpracy ze Studenckim Stowarzyszeniem Kardiologicznym.
Oficjalna część rozpoczęła się 9 sierpnia od wykładu inauguracyjnego wygłoszonego przez prof. dr hab. Ludmiłę Daniłowicz-Szymanowicz, kierownik Kliniki Kardiologii i Elektroterapii Serca. W uroczystości otwarcia władze Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego reprezentowała prof. dr hab. Aleksandra Gaworska-Krzemińska, prorektor ds. studenckich GUMed. Po wykładzie uczestnicy zostali podzieleni na grupy warsztatowe i rozpoczęli zajęcia praktyczne.
Program warsztatów obejmował szeroki zakres zagadnień z różnych dziedzin kardiologii, takich jak między innymi: kardiologia interwencyjna i podstawy diagnostyki, echokardiografia przezklatkowa, kardiologia dziecięca, problem based learning czy droga po dyplomie, cewnikowanie serca, echokardiografia, interpretacja EKG, kardiologia sportowa, symulacje medyczne oraz patologie w badaniach USG, przeszczepy serca czy interpretacja badań RTG.

Uczestnicy wydarzenia mieli również okazję wysłuchać wykładu Daniela Kasprowicza z Zakładu Żywienia Klinicznego i Dietetyki GUMed, który przedstawił realia pracy lekarza w Afryce.
Ostatniego dnia Kardiologicznej Szkoły Letniej odbył się cykl wykładów podsumowujących:
Kiedy P-value podnosi ciśnienie – statystyka z perspektywy kardiologa, dr Natasza Gilis-Malinowska z I Katedry i Kliniki Kardiologii GUMed,
Nowoczesne leczenie wad strukturalnych serca, dr Izabela Pisowodzka z I Katedry i Kliniki Kardiologii GUMed,
Interwencje wieńcowe w dobie robotyki – przegląd technologii Robocath, prof. dr hab. Miłosz Jaguszewski z I Katedry i Kliniki Kardiologii GUMed.

Po wykładach nastąpiło oficjalne podsumowanie wydarzenia, wręczenie uczestnikom certyfikatów oraz upominków.
II edycja Kardiologicznej Szkoły Letniej była okazją do zdobycia praktycznych umiejętności, wymiany doświadczeń oraz poszerzenia wiedzy w wielu obszarach kardiologii – od diagnostyki obrazowej, przez kardiologię interwencyjną, aż po transplantologię i kardiologię sportową. Wysoki poziom merytoryczny zajęć, zaangażowanie prowadzących oraz aktywność uczestników potwierdziły, że to wartościowa inicjatywa edukacyjna skierowana do studentów i młodych lekarzy. Wydarzenie zgromadziło 36 uczestników – studentów kierunku lekarskiego z 16 czołowych uczelni medycznych w Polsce, co czyni je unikatowym przedsięwzięciem w skali kraju.