7.04.2025
Czego dziś powinniśmy się uczyć, żeby za 10 lat praca dawała nam radość, bezpieczeństwo i przekonanie, że warto się starać? Czy lepiej uczyć się dziś programowania czy empatii? Jakie kompetencje i umiejętności, jaka wiedza i jakie cechy przydadzą się najbardziej nam, ludziom przyszłości? Odpowiedzi na pytania dotyczące przyszłości pracy będą szukać uczestnicy debaty oksfordzkiej, która odbędzie się już 15 kwietnia.
Celem wydarzenia będzie przedstawienie różnych interpretacji tezy Rozwiązanie globalnych problemów zależy od wiedzy technicznej, a nie kompetencji miękkich.
Debata oksfordzka odbędzie się w sali konferencyjnej budynku Hydromechaniki Politechniki Gdańskiej w godz. 14:00-15:30. Argumenty przedstawią dwa zespoły gotowe do międzypokoleniowej wymiany myśli. W skład drużyn wejdą uczniowie szkół ponadpodstawowych, studenci, doktoranci oraz reprezentanci kadry naukowej z Uczelni Fahrenheita.
Zespół A
· Radosław Tokarz, GUMed
· Michał Dominów, PG
· Filip Koy z Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 im. Bohaterskiej Załogi ORP „Orzeł” w Wejherowie
· dr hab. inż. Aleksandra Mielewczyk-Gryń, prof. PG
Zespół B
· Karmela Matyjasik, UG
· Dagmara Kroll, GUMed
· Zofia Wyrzykowska z Uniwersyteckiego Liceum Ogólnokształcącego
· dr inż. Tadeusz Leśniewski, UG
Wśród członków jury oceniającego debatę zasiądzie prof. dr hab. Aleksandra Gaworska-Krzemińska, prorektor ds. studenckich GUMed.
Wydarzenie organizowane jest przez Uczelnie Fahrenheita we współpracy z Aramco Europe, a poprowadzi je dr Miłosz Wojtyna, znany m.in. z TEDxUG.
AGENDA
14:00-14:10 | Przywitanie i wprowadzenie
14:10-15:10 | Debata, ocena i ogłoszenie wyników
15:10-15:30 | Networking
Aby zarejestrować się na wydarzenie należy wypełnić krótki formularz
Wydarzenie będzie również transmitowane na żywo za pośrednictwem YouTube oraz na profilu Uczelnie Fahrenheita na Facebooku.