23.01.2025
O transformacji pokoleniowej i potrzebie dostosowania metod dydaktycznych do tej zmiany mówiła dr hab. Joanna Mytnik, prof. PG podczas spotkania w Atheneum Gedanense Novum Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. W wykładzie pt. Mapowanie kompetencji: jak dać student(k)om sprawczość? wybrzmiały kwestie przypadkowego czy sieciowego uczenia się oraz istotnego wpływu zmian napędzanych rozwojem AI i cyberrewolucją na wszystkich uczestników procesu uczenia się. Szczególnie zaakcentowana została istota kształtowania potrzebnych na rynku pracy kompetencji i umiejętności społecznych absolwentów uczelni.
– Przestaje się myśleć o konkretnych zawodach, a zaczyna myśleć o kompetencjach i rolach – powiedziała prof. Joanna Mytnik, która zachęcała nauczycieli akademickich do wspierania studentek i studentów w zdobywaniu wiedzy poprzez wykorzystywanie technik mapowania kompetencji. Dzięki temu działaniu osoby studiujące będą mogły czynnie włączyć się i współzarządzać procesem uczenia się, rozpoznając swoje możliwości bycia osobami przedsiębiorczymi.
W wykładzie wzięły udział prof. dr hab. Agnieszka Zimmermann, prorektor ds. kształcenia i prof. dr hab. Aleksandra Gaworska-Krzemińska, prorektor ds. studenckich, prodziekani oraz nauczyciele akademiccy GUMed.
Prof. Joanna Mytnik jest dyrektorką Centrum Nowoczesnej Edukacji Politechniki Gdańskiej oraz propagatorką zmian w podejściu do kształcenia w obszarze szkolnictwa wyższego.
fot. Paweł Sudara