14.01.2025
Przedstawiciele Rady Uczelni Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego spotkali się na pierwszym posiedzeniu w kadencji 2025-2028. Zgodnie ze statutem Uczelni, w Radzie zasiada 7 osób, 6 z nich jest powoływanych przez Senat (to 3 osoby spoza struktury GUMed oraz 3 będące jej częścią), a także przewodniczący/a Uczelnianego Samorządu Studenckiego.
16 grudnia 2024 r. Senat GUMed powołał następujące osoby:
- prof. dr hab. Ewę Iżycką-Świeszewską, kierownik Zakładu Patologii i Neuropatologii GUMed
- prof. dr. hab. Ryszarda Smoleńskiego, kierownika Katedry i Zakładu Biochemii GUMed
- prof. dr. hab. Tomasza Zdrojewskiego, kierownika Zakładu Prewencji i Dydaktyki GUMed
- prof. dr. hab. Tomasza Grodzickiego, kierownika Katedry Chorób Wewnętrznych i Gerontologii Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum oraz ordynatora Oddziału Klinicznego Chorób Wewnętrznych Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie
- dr. Pawła Pietkiewicza, doradcę ds. rozwoju i procesu technologii w Departamencie Badań i Rozwoju Polska z Polpharmy
- mgr. Pawła Orłowskiego, prezesa Gdańskiej Agencji Rozwoju Gospodarczego
- Klaudię Łyszkiewicz, przewodniczącą Uczelnianego Samorządu Studenckiego.
Do zadań Rady Uczelni należy opiniowanie projektu strategii Uczelni, opiniowanie projektu Statutu, monitorowanie gospodarki finansowej Uczelni, monitorowanie zarządzania Uczelnią, wskazywanie kandydatów na rektora, po zaopiniowaniu przez Senat, opiniowanie sprawozdania z realizacji strategii Uczelni. W ramach monitorowania gospodarki finansowej Rada Uczelni: opiniuje plan rzeczowo-finansowy, dokonuje wyboru firmy audytorskiej, która ma zbadać roczne sprawozdanie finansowe Uczelni, zatwierdza sprawozdanie z wykonania planu rzeczowo-finansowego oraz zatwierdza sprawozdanie finansowe.
Obsługą administracyjną Rady zajmuje się Dział Legislacji, kontakt radauczelni@gumed.edu.pl.