Podsumowali projekt edukacji zdrowia publicznego

31.05.2024

W murach Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego w dniach 23-24 maja 2024 r. odbyło się spotkanie zamykające projekt Public health education and pandemic challenges, realizowany przez Gdański Uniwersytet Medyczny przy wsparciu Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA). Wydarzenie miało na celu podsumowanie osiągnięć projektu oraz omówienie dalszych planów współpracy.

Pierwszego dnia spotkania jego uczestników w Atheneum Gedanense Novum przywitali: prof. Michał Markuszewski, rektor elekt, prorektor ds. nauki; prof. Przemysław Rutkowski, dziekan Wydziału Nauk o Zdrowiu oraz dr hab. Łukasz Balwicki, prof. uczelni, kierownik Zakładu Zdrowia Publicznego i Medycyny Społecznej GUMed, lider projektu. Wręczyli oni także pamiątkowe certyfikaty udziału w przedsięwzięciu.

P.Sudara_-_Public_health_education_and_pandemic_challanges_meeting__-_008_1.jpg

W ramach sesji podsumowującej projekt prowadzonej przez dr Olgę Kalinowską-Beszczyńską z Zakładu Zdrowia Publicznego i Medycyny Społecznej GUMed kluczowi liderzy grup roboczych przedstawili najważniejsze osiągnięcia projektu. Prezentacje wygłosili: Tomasz Bochenek, Martina Paric, Rok Hrzic, Ianis Delpla i Paula Meireles. Następnie odbył się panelowa dyskusja z udziałem kluczowych interesariuszy, moderowana przez dr. hab. Łukasza Balwickiego, prof. uczelni. W panelu wzięli udział Henrique Barros z ISPUP, Mary Codd z ASPHER Executive Board, Dorothy Biberman z ASPPH oraz Julia Nowicka, przedstawicielka absolwentów GUMed.

Drugi dzień spotkania poświęcony był moderowanym sesjom grupowym. Ich celem było generowanie pomysłów na przyszłe działania oraz identyfikacja dostępnych źródeł finansowania. Moderowane przez Roberta Otoka, Mary Codd i Dorothy Biberman sesje zaowocowały wieloma wartościowymi ideami. Kolejną częścią wydarzenia była sesja podsumowująca prowadzona przez dr Olgę Kalinowską-Beszczyńską, podczas której przedstawiono wyniki pracy grup i omówiono scenariusze dalszej kooperacji.

Projekt Public health education and pandemic challenges zakończył się sukcesem, przynosząc liczne korzyści społeczności akademickiej oraz instytucjom partnerskim. Dzięki wspólnym wysiłkom uczestnicy projektu zyskali doświadczenie i wiedzę, które będą wspierać dalszy rozwój edukacji zdrowia publicznego na całym świecie.

fot. Paweł Sudara/GUMed