Uczelniane projekty z finansowaniem NAWA

11.05.2021

Gdański Uniwersytet Medyczny otrzymał ponad 600 tys. zł dofinansowania z Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej na realizację 2 projektów w ramach konkursu Welcome to Poland. Inicjatywa ma na celu umiędzynarodowienie polskich instytucji szkolnictwa wyższego i nauki poprzez finansowanie projektów związanych m.in. z budowaniem ich potencjału w zakresie przyjmowania i obsługi zagranicznych studentów, doktorantów, kadry dydaktycznej i naukowej, a także promowaniem na arenie międzynarodowej, zwłaszcza poprzez współpracę z zagranicznymi absolwentami. Projekt pt. GUMed – Uczelnia otwarta na świat przygotowany przez Dział ds. Umiędzynarodowienia Uczelni (DUU) otrzymał dofinansowanie w wysokości niemal 266 tys. zł, natomiast Gdańsk stolicą młodych naukowców realizowany przez Sekcję Promocji – ponad 350 tys. zł.

Nasz wniosek jest jednym z 39, które Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej zdecydowała się dofinansować w ramach ogłoszonego w ubiegłym roku konkursu – mówi Ewa Kiszka, kierownik Dział ds. Umiędzynarodowienia Uczelni. – Zwycięski projekt ma na celu przede wszystkim utrzymanie wysokiego poziomu umiędzynarodowienia naszego Uniwersytetu. Aby osiągnąć ten cel, niezbędne jest stałe wzmacnianie wizerunku GUMed jako rozwojowej uczelni badawczej o charakterze międzynarodowym. Wprowadzanie przejrzystych procedur i wspieranie międzynarodowej społeczności akademickiej oraz jeszcze szersze niż dotychczas zapewnianie poczucia gościnności, otwartości i dobrej organizacji Uczelni, a także integracja całej społeczności akademickiej to elementy niezbędne do osiągnięcia naszego celu.


Fotka_do_notki_DUU.jpg


Wśród działań przewidzianych podczas realizacji projektu zaplanowano wzmocnienie stanowiska ds. obsługi gości oraz pracowników zagranicznych odwiedzających/pracujących w GUMed (Welcome Point), eventy integracyjne, organizację wydarzeń o charakterze międzynarodowym i cykliczne spotkania integracyjne. Zaplanowano również wsparcie grup studenckich zróżnicowanych pod względem narodowościowym, utworzenie innowacyjnego Guide’a dla obecnej oraz przyszłej zagranicznej społeczności GUMed, a także wsparcie promocji zagranicznej Uczelni poprzez realizację serii wyjazdów na targi międzynarodowe i udział w międzynarodowych misjach NAWA. Grupami docelowymi działań projektu będą zagraniczni studenci i doktoranci, pracownicy, goście oraz zagraniczni kandydaci chcący studiować w naszej Uczelni.

Działania te będą sprzyjać utrzymaniu wysokiego poziomu obsługi osób z zagranicy w naszej Uczelni, zwiększeniu szans w konkurencji o miejsca w rankingach światowych, skoncentrowaniu procesu integracji wymiaru międzynarodowego i międzykulturowego społeczności GUMed oraz nawiązaniu nowych form współpracy z potencjalnymi partnerami zagranicznymi. Projekt będzie realizowany przez 2 lata, począwszy od czerwca 2021 r. Jego kierownikiem jest Dawid Spychała, zastępca kierownika Działu ds. Umiędzynarodowienia Uczelni.

Szczegółowe informacje będą publikowane na facebookowym profilu IRO of Medical University of Gdańsk. Informacje o realizowanych projektach można znaleźć na stronie internetowej Działu ds. Umiędzynarodowienia Uczelni w zakładce Aktualności.


EN1.jpg


Drugim projektem wspartym przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej jest inicjatywa realizowana przez Sekcję Promocji pt. Gdańsk stolicą młodych naukowców.

Celem przedsięwzięcia, którego realizację rozpoczniemy w drugiej połowie roku, jest upowszechnienie za granicą badań naukowych realizowanych przez naszych pracowników i doktorantów oraz ukazanie Uczelni i Gdańska jako inspirującego środowiska dla rozwoju naukowego i przyjaznego miejsca do studiowania – wyjaśnia autorka projektu dr Agnieszka Anielska z Sekcji Promocji.

Działanie ma na celu nie tylko zwiększenie zainteresowania zagranicznych kandydatów studiami medycznymi w Gdańsku, ale przede wszystkim zachęcenie utalentowanych młodych naukowców do rozwijania swojej kariery naukowej właśnie tutaj. Jako jedyna medyczna uczelnia badawcza w Polsce Gdański Uniwersytet Medyczny ma im wiele do zaoferowania. Kluczowy komponent projektu obejmuje promocję potencjału badawczego GUMed, a osiągnięcia naukowe będą prezentowane w kilkuminutowych filmach w języku angielskim.

Inspiracją są dla nas praktyki wiodących uczelni na świecie, m.in. University of Cambridge, Oxford University czy Imperial College London – mówi prof. Michał Markuszewski, prorektor ds. nauki.

W planach jest również nawiązanie współpracy z kilkudziesięcioma influencerami z kilkunastu krajów oraz wykorzystanie filmów podczas międzynarodowych targów edukacyjnych, co pozwoli zwiększyć zasięg oddziaływania. Działaniem wspierającym będzie kampania z udziałem studentów i absolwentów GUMed z Polski i z zagranicy. Będą oni ambasadorami Uczelni i na bazie własnych doświadczeń będą służyli kandydatom informacjami związanymi z jakością kształcenia, możliwościami rozwoju naukowego, a także życiem codziennym w Polsce.

Osoby zainteresowane prezentacją swoich osiągnięć i realizowanych badań naukowych mogą kontaktować się mailowo z dr Agnieszką Anielską, pisząc na adres agnieszka.anielska@gumed.edu.pl.

O KONKURSIE

Wyniki konkursu zostały ogłoszone 7 maja 2021 r. W ramach rozpoczętego w drugiej połowie 2020 r. projektu polskie uczelnie złożyły ponad 180 wniosków na kwotę 60 mln zł przy alokacji 12 mln zł, co świadczy o ogromnym zapotrzebowaniu i konkurencji o dofinansowanie działań związanych z umiędzynarodowieniem, promocją zagraniczną i budowaniem relacji z absolwentami zagranicznymi.