6.11.2020
Jedenaścioro studentów naszej Uczelni zostało objętych wsparciem w ramach pierwszej edycji programu Młody Naukowiec (Young Scientist Program) realizowanego w ramach projektu POWER 3.5. W spotkaniu organizacyjnym, które odbyło się 4 listopada br., udział wzięli: prof. dr hab. Jacek Bigda ‒ prorektor ds. rozwoju i organizacji kształcenia, kierownik projektu; dr hab. Tomasz Smiatacz ‒ prorektor ds. studenckich, kierownik zadania w projekcie oraz prof. dr hab. Miłosz Jaguszewski ‒ pomysłodawca i autor koncepcji zadania projektowego. Rozmowa dotyczyła m.in. zajęć warsztatowych dla studentów GUMed, których innowacyjne pomysły projektowe zadecydowały o ich wyborze do dalszej realizacji.
Komisja konkursowa najwyżej oceniła prace studentek i studentów Wydziału Lekarskiego oraz Wydziału Nauk o Zdrowiu. W gronie laureatów znaleźli się reprezentujący kierunek lekarski: Małgorzata Styczewska (V r.), Karolina Pluta (V r.), Julia Urbaez Gomez (V r.), Mikołaj Młyński (V r.), Mikołaj Opiełka (IV r.), Mateusz Guziak (IV r.), Bartosz Sobocki (IV r.), Krzysztof Klimiuk (IV r.), Wojciech Nazar (III r.), Maria Renke (III r.) oraz studentka III r. kierunku psychologia zdrowia Julia Gwiazda.
- Celem programu Młody Naukowiec (Young Scientist Program) jest kształcenie przyszłej kadry naukowej, rozwój kompetencji osobistych, szkolenie w zakresie prowadzenia prac o charakterze badawczym i nie tylko – mówi prof. Jaguszewski. – Osobiście bardzo cieszę się, iż to właśnie moja Alma Mater, mająca status uczelni badawczej rozpoczyna – po raz pierwszy w historii – program tutoringowy, który będzie uczył nie tylko studentów, ale i nas, nauczycieli akademickich, jak prawidłowo wytyczać ścieżki naszym wychowankom. To ważne, bo nas, akademików, ocenia się nie po tym, co w danym momencie robimy, a po tym, co po sobie pozostawiamy.
W ramach programu zajęć warsztatowych przez kolejne 18 miesięcy studenci będą realizowali swoje projekty naukowe pod okiem doświadczonego pracownika naukowego, ze stopniem co najmniej doktora. Na realizację każdego z projektów przyznano stypendium naukowe w wysokości 10 000 zł. Co więcej, uczestnicy projektu będą podnosili swoje kompetencje poprzez zajęcia warsztatowe z zakresu metodologii projektu badawczego/zarządczego/biznesowego oraz wezmą udział w certyfikowanych szkoleniach, m.in. z zakresu metodyki badań klinicznych, zarządzania projektem, procedur patentowych, kierowania zespołem oraz wybranych umiejętności zarządczych.
Jednocześnie informujemy, że już niedługo Uczelnia rozpocznie nabór studentów różnych kierunków studiów do programu certyfikowanych szkoleń, którego celem jest wsparcie osób zainteresowanych rozwojem kompetencji i umiejętności o charakterze zawodowym, m.in. w zakresie zarządzania projektami, zarządzania zespołem, komercjalizacji wyników prac badawczych.
Powyższe inicjatywy realizowane są w ramach projektu pt. Wielomodułowy program poprawy efektywności i jakości funkcjonowania Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego, zadanie 3 – Program poprawy kompetencji studentów (moduł 2) (Projekt POWER 3.5). Projekt GUMed jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.