Rozmawiali o roli absolwentów w uczelniach

Rozmawiali o roli absolwentów w uczelniach

23.10.2018

Kolejne spotkanie z cyklu NAWA Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej Direct to internationalization, które tym razem odbyło się 19 października br. w Gdańskim Uniwersytecie Medycznym było poświęcone relacjom z absolwentami uczelni. Spotkanie otworzyli prof. Tomasz Smiatacz, prorektor ds. studenckich GUMed oraz dyrektor NAWA Łukasz Wojdyga.

Tym razem tematem przewodnim spotkania były relacje z absolwentami, o których opowiadali eksperci EAIE European Association for International Education: Serge Sych, Vice President for Enrollment Management, Career Services and Alumni Relations at Central European University in Budapest, Hungary) i Edyta Lachowicz-Santos, dyrektor Biura Komunikacji w Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach.

Prezentacje i dyskusja dotyczyły udziału absolwentów zagranicznych w promocji uczelni, tego dlaczego, jak i co można/należy robić, by budować i rozwijać relacje z absolwentami, w tym również co uczelnia może i powinna oferować swoim absolwentom.

Paneliści podkreślili, że ludzie chętnie angażują się w działania, które budzą pozytywne emocje i budują relacje, a to sprawia, że chętnie współpracują z uczelnią w utrwalaniu jej dobrego wizerunku za granicą. Co w konsekwencji przekłada się również na jeszcze większe zainteresowanie nowych kandydatów studiami w ich macierzystej uczelni.

Uczestnicy spotkania, którzy zjechali się z całej Polski mogli również uzyskać informacje o nowym programie NAWA International Alumni, który zaprezentowała Katarzyna Aleksy, kierownik Pionu Programów dla Instytucji NAWA. Jego celem jest wsparcie uczelni i jednostek naukowych prowadzących kształcenie w rozwoju długofalowych relacji z zagranicznymi absolwentami, wykorzystaniu ich wiedzy i doświadczeń w procesach edukacyjnych oraz budowaniu we współpracy z nimi marki polskich instytucji za granicą. Ogłoszenie konkursu na dofinansowanie tych działań przez NAWA ma na celu wsparcie uczelni w systemowym i długofalowym budowaniu relacji z zagranicznymi absolwentami, aktywizacji uczelni i jej pracowników w zakresie współpracy z zagranicznymi absolwentami, tworzenia warunków sprzyjających wykorzystaniu doświadczeń i wiedzy zagranicznych absolwentów w procesie edukacji i rozwoju kariery zawodowej obecnych studentów oraz działań służących budowaniu marki polskich uczelni za granicą dzięki współpracy z zagranicznymi absolwentami.

Uczestnicy mieli także możliwość zdobycia wiedzy na temat rynku edukacyjnego na Bliskim Wschodzie oraz w Wietnamie – rynki te zostały wybrane w oparciu o wyniki ankiet badających preferencje geograficzne uczelni. Warsztat na temat Bliskiego Wschodu poprowadziła Ewa Kiszka z Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego, a na temat rynku edukacyjnego w Wietnamie najważniejsze informacje przedstawiła Marta Foryś z AGH.

Na zakończenie konferencji członkowie Pionu Komunikacji i Promocji NAWA zapoznali uczestników spotkania z planem działań dotyczących promocji zagranicznej NAWA na rok 2019.