GUMed na drugim miejscu w rankingu reputacji polskich uczelni wyższych

GUMed na drugim miejscu w rankingu reputacji polskich uczelni wyższych

23.06.2017

Ranking_generalny_reputacji_publicznych_uczelni_akademickich_2017___Fundacja_na_rzecz_reputacji_Premium_Brand.PNG

Po raz trzeci wyłoniono Uczelnie Wysokiej Reputacji Premium Brand 2017. W rankingu generalnym placówek publicznych pierwsze miejsce zajął Uniwersytet Jagielloński w Krakowie. Na drugiej lokacie obok GUMed-u znalazły się: Warszawski Uniwersytet Medyczny, Politechnika Warszawska oraz Uniwersytet Warszawski.

Zdaniem dr. Tomasza Barana, eksperta ds. badań opinii i rynku – Reputacja uczelni wyższych ma kluczowe znaczenie przy wyborze kierunku studiów. Ważne są także wewnętrzne oceny i rankingi środowiska naukowego czy Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, ale to właśnie reputacja marki może mieć wpływ rozstrzygający.

Organizowany przez Fundację na rzecz reputacji marki „Premium Brand” ranking, powstał na podstawie wyników ogólnopolskiego badania opinii, zrealizowanego wśród osób znających daną uczelnię. Metodologię pomiaru opracowała prof. UW Dominika Maison, ekspert w dziedzinie zachowań konsumenckich z agencji badawczej Maison&Partners. Badanie przeprowadzono na Ogólnopolskim Panelu Badawczym Ariadna, na losowo-kwotowej, ogólnopolskiej próbie konsumentów metodą CAWI. Próba była kwotowana wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku od 15-tu lat wzwyż dla płci, wieku, wykształcenia i wielkości miejscowości zamieszkania.

Respondenci oceniali uczelnie w 5 kluczowych wymiarach, tj.:

  1. Renoma („To prestiżowa uczelnia”)
  2. Referencje („To uczelnia, którą z czystym sumieniem można polecić znajomym”)
  3. Atmosfera medialna („O tej uczelni mówi się źle w mediach”)
  4. CSR, zaangażowanie społeczne („Ta uczelnia w swoich działaniach bierze pod uwagę dobro społeczeństwa”)
  5. Postrzeganie perspektyw zawodowych („Ta uczelnia kojarzy mi się z szansą na znalezienie dobrej pracy”).

Na podstawie ocen w badanych wymiarach policzony został wskaźnik reputacji Premium Brand, który przyjmuje wartości od 1 do 100 punktów. Wynik na poziomie minimum 60 punktów kwalifikuje podmiot do uzyskania tytułu Uczelni Wysokiej Reputacji Premium Brand 2017.