Prestiżowe nagrody dla projektu "Ciśnienie na Życie"

StartUczelniaAktualnościRok akademicki 2014/2015Prestiżowe nagrody dla proj...

Prestiżowe nagrody dla projektu "Ciśnienie na Życie"

9.02.2015

Ogólnopolska kampania edukacyjna na rzecz prewencji chorób serca “Ciśnienie na Życie”, merytorycznie przygotowana i nadzorowana przez ekspertów z Zakładu Prewencji i Dydaktyki GUMed: prof. Tomasza Zdrojewskiego i dr. Łukasza Wieruckiego we współpracy z prof. M. Zembalą ze Śląskiego Centrum Chorób Serca w Zabrzu otrzymała trzy prestiżowe nagrody.

14 stycznia br. podczas gali konkursu Sukces Roku w Ochronie Zdrowia 2014 na Zamku Królewskim w Warszawie projekt “Ciśnienie na Życie” otrzymał tytuł Lidera Roku 2014 za działalność edukacyjną. Kampania została również nagrodzona brązową Effie za nowoczesną edukację społeczną w polskiej edycji konkursu Effie Awards 2014. Największy dotąd sukces Projektu i jego autorów to Złota Nagroda w konkursie MAGELLAN AWARD, organizowanym przez League of American Communications Professionals. Na ten międzynarodowy konkurs w dziedzinie komunikacji społecznej co roku zgłaszanych jest około 400 projektów. Wyżej niż polski projekt w kategorii “community relations” oceniono jedynie kampanię Departamentu Zdrowia Publicznego Stanu Massachusettes w USA (nagroda platynowa).

Celem projektu “Ciśnienie na Życie” jest nowoczesna edukacja i prewencja chorób serca i naczyń. Zasadniczą część interwencji stanowią pomiary tzw. wieku serca. Badania te prof. Zdrojewski i dr Wierucki opracowali i wdrożyli dzięki współpracy Zakładu Prewencji i Dydaktyki GUMed z grupą Framingham Heart Study z Uniwersytetu w Bostonie. Aplikacja “Wiek Serca” pozwala stwierdzić, czy u pacjenta istnieje zwiększone ryzyko zachorowania na zawał serca lub udar mózgu. Przez dwa lata wykonano badania i analizy wieku serca u 126.208 osób, pomiary ciśnienia krwi u 326.208 osób oraz rozdano prawie 800.000 materiałów edukacyjnych. Badania realizowano m.in. podczas wydarzeń kulturalnych, na galach KSW, w centrach handlowych, podczas kongresów medycznych, ekonomicznych, masowych imprez sportowych, pielgrzymek oraz kontroli drogowych kierowców tirów w całym kraju. Około 10 mln Polaków zetknęło się z logo kampanii. Materiały i logo projektu były oglądane ponad 51 mln razy, w tym w telewizji przez 13,2 mln osób. Sponsorem i głównym realizatorem kampanii jest Polpharma. Badania są archiwizowane, a wyniki opracowano statystycznie i porównano do rezultatów uzyskanych w reprezentatywnej próbie Polaków w badaniu NATPOL 2011, które realizowało i koordynowało w Polsce Uniwersyteckie Centrum Kliniczne GUMed oraz Zakład Prewencji i Dydaktyki GUMed, między innymi dzięki grantowi Polpharmy.

prof. T. Zdrojewski, dr Ł. Wierucki i Emilia Aksan z Polpharmy ze statuetką Lider Roku 2014
prof. T. Zdrojewski, dr Ł. Wierucki i Emilia Aksan z Polpharmy ze statuetką Lider Roku 2014
dyplom Złotej Nagrody konkursu Magellan Award w USA
dyplom Złotej Nagrody konkursu Magellan Award w USA
pomiary wieku serca przed premierą filmu "Bogowie"
pomiary wieku serca przed premierą filmu "Bogowie"
pomiary wieku serca podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy
pomiary wieku serca podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy
pomiary wieku serca w urzędach publicznych (urząd skarbowy)
pomiary wieku serca w urzędach publicznych (urząd skarbowy)